Szukaj na stronie (osoby, hasła):



Wyniki

Znaleziono 11 wyników wyszukiwania hasła: strategie

Beata Stępień, Patrick M. Weber (2020/4, Artykuły, s. 513)

Strategie adaptacyjne przedsiębiorstw dotkniętych sankcjami – pomiędzy dostosowaniem a obejściem i unikaniem

Skuteczność sankcji gospodarczych jest uzależniona od ich przestrzegania przez przedsiębiorstwa, sprowadzone do roli narzędzi w politycznej walce państw. Zaangażowanie w tę rozgrywkę zależy od postrzegania przez nie słuszności i nieuchronności sankcji, wpływu sankcji na ich dotychczasową i przyszłą strategię oraz pozycję konkurencyjną, a także możliwości zastosowania strategii (...)


Maria Magdalena Jagielska (2020/1, Miscellanea, s. 116)

Zaangażowanie kulturalne przedsiębiorstw w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu

Pojęcie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw jest dziś w Polsce dużo lepiej znane i znacznie szerzej dyskutowane niż wcześniej. Rok 2018 był bowiem pierwszym rokiem w historii, w którym – w związku z implementacją dyrektywy Unii Europejskiej – duże i średnie przedsiębiorstwa zaczęły oficjalnie raportować wdrażanie strategii z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, a (...)


Marta Götz (2018/4, Artykuły, s. 385)

Przemysł czwartej generacji (przemysł 4.0) a międzynarodowa współpraca gospodarcza

Pojęcia „przemysł czwartej generacji”, „przemysł 4.0” czy „czwarta rewolucja przemysłowa” można traktować jako synonimy oznaczające ucyfrowienie i usieciowienie produkcji oraz transformację modeli i strategii biznesowych. Celem artykułu jest omówienie specyfiki przemysłu czwartej generacji w kontekście międzynarodowych relacji gospodarczych na podstawie przeglądu literatury. Analiza ta (...)


Elżbieta Rychłowska-Musiał (2015/2, Artykuły, s. 203)

Struktura zadłużenia spółki według priorytetu spłaty: implikacje dla wartości przedsiębiorstwa

Wybór struktury kapitału przedsiębiorstwa i optymalnej struktury zadłużenia stanowi jedno z centralnych zagadnień fi nansów przedsiębiorstw. Artykuł analizuje problem struktury zadłużenia z punktu widzenia priorytetu jego spłaty. Punktem odniesienia jest wartość przedsiębiorstwa dla właścicieli oraz koszt emisji nowego długu. Kształtowanie struktury zadłużenia spółki według priorytetu jego (...)


Grzegorz W. Kołodko (2014/2, Artykuły, s. 161)

Nowy Pragmatyzm, czyli ekonomia i polityka dla przyszłości

Ekonomia jest nie tylko sposobem interpretowania przeszłości i analizowania teraźniejszości, ale musi być też instrumentem odczytywania i kształtowania przyszłości. Z jednej strony pokazywać powinna bieg nieuniknionych przyszłych procesów społeczno-gospodarczych oraz ich styków z kulturą i technologią, z polityką i środowiskiem, do których trzeba odpowiednio i zawczasu się przygotowywać. Z (...)


Marek Belka (2014/2, Artykuły, s. 181)

Dlaczego tylko odkrywać? Lekcje z obecnego kryzysu dla ekonomii i polityki gospodarczej

Źródła obecnego kryzysu mają bardzo różnorodny i dość wszechstronny charakter, ale na pewno są wśród nich i luki w teorii ekonomii, i błędy w polityce makroekonomicznej oraz regulacyjnej. Z tej diagnozy wynikają więc postulaty dotyczące koniecznych zmian i uzupełnień w teorii eko-nomii, jak również zmian w instytucjonalnym kształcie i strategii banków centralnych. Dyskusja na temat (...)


Waldemar Florczak (2012/6, Artykuły, s. 735)

O możliwości zintegrowanej weryfikacji empirycznej alternatywnych teorii na przykładzie teorii przestępczości

W artykule dokonano operacjonalizacji głównych teorii przestępczości poziomu makro poprzez ustalenie zbioru najważniejszych zmiennych wykorzystywanych w badaniach empirycznych nad makro-determinantami przestępczości. Na podstawie danych o częstotliwości rocznej za lata 1970-2008, dotyczących przestępczości przeciwko mieniu w Polsce, oraz w oparciu o strategię modelowania od ogółu do (...)


Elżbieta Rychłowska-Musiał (2011/6, Artykuły, s. 795)

Konkurencja na rynku a strategia realizacji i finansowania projektu inwestycyjnego

Wybór optymalnego momentu realizacji inwestycji ma dla jej powodzenia istotne znaczenie. Odkładanie go w czasie może być dla inwestora źródłem wymiernych korzyści finansowych, może jednak także zwiększyć ryzyko wyeliminowania firmy przez konkurencję. Autorka rozważa sytuację spółki, która działając na rynku konkurencyjnym dokonuje wyboru optymalnego momentu realizacji danego projektu (...)


Grzegorz W. Kołodko (2009/3, Artykuły, s. 353)

Wielka Transformacja 1989–2029. Uwarunkowania, przebieg, przyszłość

Ponad 1,8 miliarda ludzi – od Europy Środkowej do Wschodniej Azji – jest zaangażowane już od pokolenia w wielką transformację systemową prowadzącą do gospodarki rynkowej, społeczeństwa obywatelskiego i demokracji. Proces ten ewoluuje zarówno pod wpływem chaosu, jak i celowej działalności, co w rezultacie przyniosło mieszane owoce. Zróżnicowanie obecnej sytuacji jest skutkiem spuścizny z (...)


Tomasz Gołębiowski (2008/1, Recenzje i omówienia, s. 123)

Marian Gorynia: Strategie zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw


Joanna Mackiewicz-Łyziak (2007/6, Miscellanea, s. 909)

Strategia bezpośredniego celu inflacyjnego w Czechach, Polsce i na Węgrzech




Wzgórze wiosny
Bolesława Wdzięczna

194 stron
Cena: 23,10 zł   Cena PDF: 22,14

Sprzedaż
wysyłkowa

Menedżeryzm, strategie, zarządzanie
Bohdan Gliński Bolesław R. Kuc Hanna Fołtyn

302 stron
Cena: 15,75

Sprzedaż
wysyłkowa

Pierwotną wersją czasopisma jest wersja drukowana.

Strona przechowuje informacje na komputerze klienta w postaci ciasteczek (cookies) na potrzeby dokonania zakupów na stronie ekonomista.info.pl
(Nowelizacja ustawy Prawa Telekomunikacyjnego z 22 marca 2013 r. wymuszona przez Parlament Europejski).
Sklep na tej stronie nie będzie działał prawidłowo bez obsługi ciasteczek.

© Wydawnictwo Key Text. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Cytowanie dozwolone z podaniem źródła.