Szukaj na stronie (osoby, hasła):



Wyniki

Znaleziono 7 wyników wyszukiwania hasła: strategia

Jerzy Osiatyński (2016/3, Artykuły, s. 293)

Quo vadis euro – Unio? Perspektywa ekonomii postkeynesowskiej

Strategia przyjęta przez Europejski Bank Centralny, Komisję Europejską i Międzynarodowy Fundusz Walutowy po wybuchu globalnego kryzysu ma na celu stworzenie nowych, trwałych fundamentów wzrostu gospodarczego dla krajów członkowskich strefy euro i całej Unii Europejskiej, przy pełnym zatrudnieniu i dynamice produkcji odpowiadającej produktowi potencjalnemu. U podstaw tej strategii leży (...)


Joanna Tyrowicz, Wojciech Hardy (2016/2, Artykuły, s. 200)

Próba empirycznej weryfikacji hipotezy płac efektywnościowych w Polsce

Hipoteza płac efektywnościowych sugeruje wynagrodzenia wyższe niż produktywność pracy na tych rynkach pracy, gdzie pracownicy mają większe bodźce do „bumelowania”. W artykule podjęto próbę empirycznej weryfikacji występowania płac efektywnościowych w Polsce, korzystając z danych Badania Aktywności Ekonomicznej Ludności (BAEL) za lata 1995–2010. Strategia identyfikacyjna bazuje na testowaniu (...)


Elżbieta Rychłowska-Musiał (2015/2, Artykuły, s. 203)

Struktura zadłużenia spółki według priorytetu spłaty: implikacje dla wartości przedsiębiorstwa

Wybór struktury kapitału przedsiębiorstwa i optymalnej struktury zadłużenia stanowi jedno z centralnych zagadnień fi nansów przedsiębiorstw. Artykuł analizuje problem struktury zadłużenia z punktu widzenia priorytetu jego spłaty. Punktem odniesienia jest wartość przedsiębiorstwa dla właścicieli oraz koszt emisji nowego długu. Kształtowanie struktury zadłużenia spółki według priorytetu jego (...)


Marian Gorynia, Piotr Trąpczyński (2014/5, Artykuły, s. 663)

Determinanty efektywności zagranicznych inwestycji bezpośrednich – przegląd wyników badań

Celem artykułu jest identyfikacja kluczowych determinant efektywności zagranicznych inwestycji bezpośrednich (ZIB) jako zaawansowanej formy zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw. Autorzy dokonują przeglądu wyników dotychczasowych badań poświęconych wynikom zagranicznych filii, wyróżniając cztery grupy czynników określających ich efektywność: formy ZIB, uwarunkowania zasobowe, cechy krajów (...)


Marlena Dzikowska (2013/3, Artykuły, s. 369)

Przenoszenie modułów łańcucha wartości a konkurencyjność przedsiębiorstw

Jedną z przemian wywołanych przez globalizację jest zmiana sposobu konfigurowania przez przedsiębiorstwa ich łańcuchów wartości. Zakres przedmiotowy artykułu obejmuje delokalizację modułów łańcucha wartości przedsiębiorstwa. Delokalizacja jest rozumiana jako proces przenoszenia części lub całości zadań realizowanych przez dany podmiot gospodarczy do innego podmiotu działającego w tym samym (...)


Elżbieta Rychłowska-Musiał (2011/6, Artykuły, s. 795)

Konkurencja na rynku a strategia realizacji i finansowania projektu inwestycyjnego

Wybór optymalnego momentu realizacji inwestycji ma dla jej powodzenia istotne znaczenie. Odkładanie go w czasie może być dla inwestora źródłem wymiernych korzyści finansowych, może jednak także zwiększyć ryzyko wyeliminowania firmy przez konkurencję. Autorka rozważa sytuację spółki, która działając na rynku konkurencyjnym dokonuje wyboru optymalnego momentu realizacji danego projektu (...)


Urszula Płowiec (2008/6, Artykuły, s. 707)

Ocena innowacyjności gospodarki polskiej a strategia rozwoju kraju

Jeśli Polska chce sprostać wyzwaniom globalizacji powinna wyruszyć do budowy społeczeństwa i gospodarki opartej na wiedzy.Miernik, który mierzy postępy w tej dziedzinie stanowiły przez indeks innowacyjności podsumowania. Polska jednak, wśród gospodarek UE zajmuje odległe miejsce 23. Strategia Rozwoju Polski i odnoszący się do niego Programów Operacyjnych na lata 2007-2013 podkreślają (...)




Międzynarodowe stosunki ekonomiczne
Adam Oleksiuk Mykola Vashchenko

246 stron
Cena: 35,70 zł   Cena PDF: 39,98

Sprzedaż
wysyłkowa

Zarys historii myśli ekonomicznej
Mieczysław Nasiłowski

188 stron
Cena: 30,03

Sprzedaż
wysyłkowa

Pierwotną wersją czasopisma jest wersja drukowana.

Strona przechowuje informacje na komputerze klienta w postaci ciasteczek (cookies) na potrzeby dokonania zakupów na stronie ekonomista.info.pl
(Nowelizacja ustawy Prawa Telekomunikacyjnego z 22 marca 2013 r. wymuszona przez Parlament Europejski).
Sklep na tej stronie nie będzie działał prawidłowo bez obsługi ciasteczek.

© Wydawnictwo Key Text. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Cytowanie dozwolone z podaniem źródła.